Problémy s otehotnením z pohľadu fyzioterapie

Fyzioterapeutický prístup je vo väčšine prípadov posledná voľba žien, ktoré už majú niekoľko náročných zákrokov za sebou a hľadajú alternatívu.

Z pohľadu fyzioterapeuta by cvičenie a manipulácie mali byť prvou voľbou, keďže fyzioterapeutický prístup nezasahuje negatívne do ženského organizmu  ako hormonálna liečba a bolestivé zákroky. Zároveň, by mala byť aspoň súčasťou medicínskeho prístupu a zmierňovať dopad zákrokov, ktoré vyvolávajú reakciu svalov panvového dna, čím sa svaly môžu stať nefunkčnými a zatuhnutými v stresovej reakcii. Výsledky vedia byť práve nepriame spúšťače funkčnej sterility.

Fyzioterapia je nástrojom pre riešenie funkčnej sterility (neschopnosť otehotnieť aj po dlhšom snažení sa, pri stavoch kedy lekári nevidia príčinu). Funkčne sterilní  (zlý spermiogram, kvalita spermií) v súčasnosti bývajú muži už v rovnakej miere ako ženy.

Fyzioterapia vníma funkčnú sterilitu ako stav, kedy ženské orgány fungujú, no nie na 100%, ale už vysielajú signály ako bolestivý, nepravidelný cyklus, PMS, kedy aj zásluhou výkyvu hormónov jednotlivé orgány nefungujú normálne ale stále nie patologicky (aby boli diagnózou pre lekára) . Tento nie 100% stav je spôsobovaný blokádami, dráždením nervov, zmenami postavenia panvy, kostrče, stavcov, čo vedie k nedostatočnému zásobovaniu cieľových orgánov a teda žena nie je schopná otehotnieť alebo udržať plod. Alebo muž nedokáže vyprodukovať dostatočný počet spermií, prípadne ich dostatočnú kvalitu.

K odblokovaniu využívame cvičenia zamerané na preddefinované časti tela, ktoré majú byť robené na dennej báze (je to asi pol hodina cvičenia). Toto cvičenie má aj psycho charakter, kedy klient je nútený si nájsť čas na seba , spomaliť, vnímať sa, venovať si čas. Cvičenie je potrebné aby bolo dopĺňané mobilizáciami, ktoré ako jedny z mála fyzioterapeutických centier vo FYZIO našim klientom ponúkame. Jedná sa o priamy zásah terapeuta, ktorý cielene odblokováva rebrá, hrudník, chrbticu, ak sa to nepodarilo počas cvičenia klientovi. Súčasťou mobilizácii je uvolňovanie svalov panvy, ktoré terapeut robí cez konečník. Mobilizácie sú nástrojom k jednoduchšiemu a rýchlejšiemu nastaveniu panvy, priamemu uvoľneniu bodov v panve (ktoré vznikajú pri nešetrných zákrokoch, pádoch, častých zápalov močových orgánov.)

Vyskúšajte základnú zostavu cvikov

en_GBEnglish sk_SKSlovak