Fyziolinka: +421 910 294 803

Metóda Ľudmily Mojžišovej

V čom spočíva metóda Ľudmily Mojžišovej?

Metóda vypracovaná Ľudmilou Mojžišovou je originálnym prístupom k problematike funkčnej ženskej sterility. Je najlepšou voľbou vhodnou na liečbu neplodných žien založenou na  ovplyvnení svalov panvového dna.

Aké sú prejavy oslabených svalov panvového dna?

1. bolesť bedrovej chrbtice – krížov
  2. bolestivosť kostrče – nielen v sede
  3. bolesti v podbruší
  4. bolesti hlavy
  5. chýbajúci cyklus, nepravidelný cyklus
  6. bolestivý pohlavný styk
  7. opakované potraty v prvých týždňoch tehotenstva
  8. únik moču
  9. bolestivé vyprázdňovanie

Ak ste sa našli aspoň v 1 z týchto bodov, nezľaknite sa.

Tu začína práca fyzioterapeuta, aby ste sa spolu dostali k vytúženému cieľu.

Ako jedny z mála v Bratislave sa v našom fyzioterapeutickom centre FYZIO  venujeme aj mobilizáciám rebier, lumbálnej chrbtice a uvoľňovanie svalov panvového dna cez konečník, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou kvalitne prevedenej terapie metodiky Ľudmily Mojžišovej. Naučíme sa nie len všetky potrebné cviky, ale aj uvoľníme všetky potrebné svaly.

Uvoľňovanie panvového dna cez konečník sa neaplikuje iba pri metodike Ľudmily Mojžišovej ale jedná sa o účinnú terapiu pri bolestiach krížov, kostrče, v tehotenstve pred pôrodom.

Manuálne uvoľňovanie svalov pred pôrodom sa začína aktívne spravidla v 36. týždni tehotenstva. Ošetrenie prebieha štandardne na týždennej báze s aktívnym uvoľňovaním svalov a jemnou masážou cez konečník. Prečo cez konečník? Touto cestou sa terapeut najjednoduchšie dostáva priamo k svalom panvového dna. Cíti ich a vie vyhodnotiť, ako fungujú. Či sú skrátené a či potrebujú najmä uvoľňovanie. Či sa vedia rovnako dobre natiahnuť, ako skrátiť pri kontrakcii. Terapeut počas vyšetrenia rovno aj ošetruje, čo je veľkou výhodou. Ďalšou výhodou ošetrenia svalov panvového dna je zníženie, až odstránenie bolesti a blokád v krížovej oblasti. Počas terapie si terapeut overí, či viete pracovať so svalmi panvového dna. Ak nie, naučí vás, čo znamená vtiahnuť a stiahnuť svaly panvového dna. Tieto pokyny sú potrebné pri cvičeniach na popôrodnú inkontinenciu.